Transition Bank
4X bike TRANSITION BANK
Kokpit:
Řízení je v režii značky Renthal, která je no. 1 v motokrosu a nyní i díky teamu Monster Specialized čiří vody v bike scéně. U 4X kola je základem nízká váha a velká tuhost komponentů. V kokpitu se o odlehčení stará představec Renthal Duo, který je podélně dělený, tím se odstranil přebytečný materiál a váha se zastavila na 140g. Řidítka Renthal FatBar jsou zkrácená ze 780mm na 760mm.
Rám:
Na rámu Transition Bank je hned několik věcí, které zvyšují tuhost. Mezi 2 nejhlavnější patří konický sloupek hlavového složení, spodní miska s průměrem 1,5“ a horní s „klasickým“ rozměrem 1 1/8“. Na kole je redukční hlávko Cane Creek pro použití vidlice bez konického sloupku. Další vychytávkou na rámu je možnost použití kol jak s klasickým rychloupínákem, tak i s 10mm pevnou osou. Já vozím zapletená kola Transition Revolution 28, které používají pevnou osu 10x135mm a spolu s rámem tvoří tuhý komplet, co vystřeluje ze zatáček v parádní palbě.
Pohon: O maximální odpich od startu se krom mých nohou stará lehounký převodník Renthal SR4 s 38 zuby. Zpřeházené převody u kazety jsou již na 4X kole samozřejmostí. Já používám 8 rychlostní siliční kazetu – oproti 9tkám je levnější a z celé kazety používám 3 – 4 převody. O napínání řetězu se stará karbonový napínák Shaman Racing – Drake.
Foto: Zdeněk Rolc; rolc.estranky.cz